Ferrari nu renunță încă la motoarele cu combustie internă: ”Nu vom avea o gamă 100% electrică ”
De Sergiu | 4 Noiembrie, 2020
Tehnologia electrică poate fi găsită mai nou chiar și în mașinile performante. Acolo unde cândva era un V8 puternic, acum stau unul sau câteva motoare electrice compacte. Mai toți greii din segmentul supercar-urilor au planuri de a-și mări ponderea de mașini electrice și electrificate în gamă. Ferrari nu face excepție, dar consideră că nu va deveni un brand pur electric vreodată, cel puțin potrivit oficialilor companiei.
Această declarație a apărut recent, fiind făcută de CEO-ul Ferrari, Louis Camilleri: „Trebuie să existe economii de costuri pe termen lung, pe măsură ce tehnologiile vehiculelor pe baterii se îmbunătățesc și ele. Cu toate acestea, consider că Ferrari nu va deveni vreodată 100% electric, iar în timpul vieții mele nu va ajunge cel mai probabil nici la 50% din totalul automobilelor din gamă.
Tot el a declarat în 2019 că bateriile încă nu sunt potrivite pentru Ferrari, motiv pentru care producătorul nu intenționează să aibă un EV înainte de 2025. Ca urmare, Ferrari se concentrează pe tehnologia plug-in hybrid pentru a se conforma reglementărilor privind emisiile.
În mod clar, Ferrari nu este împotriva electrificării produselor lor. Constructorullansat acum câțiva ani hypercarul LaFerrari cu tehnologie mild hybrid, iar anul trecut au introdus primul lor hybrid, SF90 Stradale. De asemenea, se știe că există mai multe proiecte în dezvoltare.
Vehiculele electrice s-au dovedit a fi rapide și dezavantajele lor, cum ar fi masa și timpul de încărcare, se îmbunătățesc constant. Iată de ce mulți optează pentru acestea. Cu toate acestea, o parte din atracția unui Ferrari este sunetul motorului său, deci este de înțeles că producătorul de automobile nu vrea să renunțe la acest lucru.