Infiniti dezvăluie noul QX55, SUV-ul Coupe ce va contesta supremația germanilor din segment

De Sergiu   |  18 Noiembrie, 2020

Distribuie :

Infiniti își dezvăluie noua interpretare a unui SUV Coupe, QX55, o ”rudă apropiată” a actualului QX50 de la care a îmrpumutat o serie de subansambluri, dar și aspecte vizuale. Noutatea se concentrează în special pe piețele din SUA și Canada, urmând ca eventual acesta să se extindă și în alte state.

Menționăm că Infiniti a fost un pionier al crossoverelor coupe când a lansat FX-ul original în 2002, dar surprinzător producătorul nu a extins niciodată conceptul. Întrebarea este dacă un nou crossover coupe va redresa Infiniti din stagnarea sa, dar răspunsul va fi dat doar în viitor.

Stilul frontal al QX55 e practic o copie în oglindă a modelului QX50, cu unele retușări ce-i drept, de genul grilei complet cromate noi prize de aer. Grosul modificărilor se află în spate, unde un acoperiș înclinat curge lin în jos, spre stopurile desfășurate. Stopurile se prezintă în noua grafică „piano key” Infiniti formată din 45 de LED-uri individuale în fiecare grup de lumini, inspirate din clapetele unui pian. Designul a fost prezentat pentru prima dată pe conceptul QX60 din septembrie.

Designul interior se potrivește, de asemenea, cu QX50, deși, în mod firesc, QX55 are mai puțin spațiu de stocare datorită acoperișului său înclinat. Cu scaunele din spate rabatate, volumul portbagajului e cu șase litri mai mic ca în QX50.

x
x
x
x
x
x
x
x

Cumpărătorii vor putea alege dintre echipările Luxe, Essential și Sensory, unde chiar și nivelul de bază vine cu o mulțime de echipamente standard. Lista include jante de 20 de inci, accente de bord din aluminiu, Active Noise Cancelation, ce reduce semnificativ poluarea fonică din cabină, două ecrane tactile, ce vin cu Apple CarPlay și Android Auto și mai multe funcții de asistență a șoferului, ce includ blind spot warning, forward collision warning și automatic emergency braking. Sistemul ProPilot al Nissan care poate controla vehiculul este o caracteristică opțională.

O singură motorizare este disponibilă pentru QX55, același care se găsește în QX50. Motorul cu patru cilindri de 2.0 litri volum cu compresie variabilă, dezvoltă 268 CP, precum și un cuplu de 380 Nm. Spre deosebire de specificațiile  QX50, o transmisie integrală este standard în QX55.

Motorul se prezintă cu tehnologia de compresie variabilă Nissan concepută pentru a economisi combustibil. Face acest lucru modificând raportul de compresie între 8:1 (tipic pentru motoarele de înaltă performanță) și 14:1 (folosit de mulți producători pentru eficiență ridicată), în funcție de stilul de conducere.

Mai mult, sistemul de direcție, suspensia și frânele sunt identice cu cele ale modelului QX50, astfel încât ambele SUV-uri ar trebui să se descurce la fel. Ampatamentul, lățimea totală sunt, de asemenea, aceleași, dar, în ciuda reminiscenței vizuale accentuate a QX55, acesta e ceva mai lung ca QX60.

Prețurile pentru QX55 vor fi anunțate mai aproape de lansarea pe piață.

x
x
x
x
x
x
x
x