Nissan ar putea elimina motorizările diesel de pe viitorul Qashqai, în favoarea versiunilor hybrid
De Pavel | 17 Februarie, 2020
Nissan Qashqai este un SUV de dimensiuni medii, care a fost îndrăgit de șoferii din Republica Moldova, pentru designul modern, prețul accesibil și motorizarea diesel tocmai perfectă pentru piața locală. Dar se pare că japonezii ne aduc vești triste.
Inginerii și designerii Nissan pregătesc în aceste momente noua generație a modelului Qashqai. Potrivit unor rapoarte, modelul ar putea fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna acestui an.
Totodată, surse apropiate de constructorul nipon, spun că viitorul SUV va folosi versiunea îmbunătățită a platformei CMF, care este proiectată pentru a putea susține și sistemele de propulsie hybrid. Din păcate, versiunile echipate cu motoare diesel au urma să dispară de pe îndrăgitul Qashqai!
"O platformă îmbunătățită reprezintă soluția cea mai bună pentru integrarea sistemelor electrificate", a declarat Ponz Pandikuthira, vicepreședintele departamentului de Management al Produsului din cadrul Nissan Europa.
Deși oficialii Nissan încă nu au venit cu informații clare, sunt șanse mari ca noul Qashqai să nu primească o variantă complet electrică, întrucât japonezii pregătesc un SUV electric nou bazat pe conceptul Ariya.
Aceleași surse declară că, viitorul Qashqai va fi oferit în două versiuni hybrid. Prima va miza pe sistemul ePower, iar a doua va folosi tehnologia plug-in hybrid oferită în acest moment de Mitsubishi pe SUV-ul Outlander PHEV.
ePower este un sistem hybrid în serie fără încărcare la piză, care este alcătuit dintr-un motor electric, un motor cu ardere internă cu rol de generator și o baterie pentru stocarea energiei electrice.
Pentru a aduce ePower în Europa, Nissan urmează să adapteze tehnologia, ca urmare a faptului că viteza medie de pe șoselele Bătrânului Continent este mai ridicată decât în Japonia, ceea ce scade eficiența sistemului.
"Nu pregătim o avalanșă de modele cu sisteme plug-in hybrid. Vom testa tehnologia în anumite segmente, dar nu există argumente puternice în favoarea dezvoltării unor proiecte majore", a completat oficialul Nissan.