Noua generație Nissan Note a fost prezentată în Japonia. Acum, doar cu variante hybrid
De Sergiu | 25 Noiembrie, 2020
Inițial, Note a fost conceput ca un model global, iar prima mașină de generație a avut chiar succes pe piața din Europa, dar și locală, din Moldova. Dar a doua iterație nu a ajuns la noi și, în timp, a fost scoasă din Europa și Americi. Cu toate acestea, în Japonia nativă, acesta este încă bestsellerul Nissan, mai mult de jumătate din cerere provenind de la PHEV-ul e-Power, lansat în 2016. Prin urmare, Note de generația a treia a ieșit în lumină, iar conceptul său a fost setat potrivit gusturile cumpărătorilor japonezi.
Noul model este mai compact decât precedentul. Astfel, lungimea a fost redusă cu 55 mm (până la 4045 mm), iar înălțimea - cu 15 mm (până la 1505 mm) deși lățimea a rămas aceeași (1695 mm). Ampatamentul, care a fost același pentru prima și a doua generație de 2600 mm, este acum redus și la 2580 mm.
Silueta noii generații a evoluat: capota a devenit mai orizontală, forma geamurilor laterale a fost schimbată, panta lunetei a fost mărită. Garda la sol este de numai 120 mm, deși acest lucru este suficient pentru drumurile japoneze. Interesant, doar două dintre cele trei opțiuni pentru jantele propuse sunt ștanțate din oțel (15 sau 16 inci), iar jantele din aliaj ușor sunt doar versiunea de top. Farurile cu LED-uri sunt deja în echiparea de bază însă.
Noul Note a migrat de la platforma V la modulara CMF-B, deși arhitectura șasiului este aceeași: McPherson pe partea din față și suspensia din spate semi-independentă. Note este, de asemenea, primul Nissan de producție din Japonia care folosește oțel ultra-rezistent ce face față la 1470 MP. În același timp, greutatea a rămas aceeași-1190 kg.
Noul Note a devenit mai puternic, de la 109 CP și 254 Nm până la 116 CP și 280 Nm. Invertorul este acum cu 40% mai compact și cu 30% mai ușor. Toate versiunile au trei moduri de conducere (Eco, Normal, Sport). Motorul pe benzină este același - unul cu trei cilindri, volum 1.2 litri, a cărui putere a crescut de la 79 la 82 CP, deși cuplul este același-103 Nm, restul fiind furnizați de motorul electric. Instalația hybrid e-Power, cu care a fost deja echipată mai mult de 430.000 unități Nissan, a primit pe noul Note a doua generație.
Pentru a minimiza influența zgomotului motorului, dar și a sunetelor din exterior, a fost îmbunătățită izolarea fonică. Interiorul pare realizat din materiale mai calitative, tabloul de bord e digital, de 7 inci, iar multimedia e completată cu un ecran tactil de 9 inci. Sistemul autonom ProPilot e prezent, cu funcții de recunoaștere a indicatoarelor rutiere.