Noul GMA T-50s Niki Lauda, un omagiu adus legendarului pilot de F1: supercarul produce 711 CP, are o masă de 852 kg

De Sergiu   |  23 Februarie, 2021

Distribuie :

Specialiștii de la Gordon Murray Automotive au prezentat versiunea de circuit a supercarului T.50, una dedicată cunoscutului pilot de curse Niki Lauda. Versiunea a fost dezvoltată în paralel cu T.50, dar unele pregătiri suplimentare au făcut ca dezvăluirea să aibă loc abia acum.

Pentru început, inima acestui monstru pentru circuit - în spatele șoferului se regăsește un propulsor V12 natural aspirat de 3.9 litri volum, derivat de cei de la Cosworth de la motorul lui T.50. Agregatul produce 711 CP și 658 Nm cuplu, iar linia roșie pornește ca și înainte la 12.100 rpm. Potrivit GMA, output-ul de 178 CP pe litru volum este un indicator mult mai bun în comparație cu legendarul propulsor Cosworth DFV F1 V8.

Cu toate acestea, T.50 nu a împrumutat cutia de viteze manuală cu 6 trepte de la T.50. În schimb, puterea se îndreaptă spre roțile din spate printr-o transmisie cu 6 trepte, schimbate prin padele, dezvoltată de Xtrac. Unele elemente au fost optimizate, pentru reducerea greutății cu aproximativ 5 kg, potrivit GMA. Rapoartele de transmisie au fost realizate având în vedere performanțele de pe pistă.

Șasiul monococ din fibră de carbon este preluat de la T.50, împreună cu frânele carbon-ceramice Brembo și suspensia din aluminiu forjat. Panourile caroseriei sunt complet diferite, având câteva elemente aerodinamice noi. Prestanța este asigurată de înălțimea de rulare mică, dar și jantele de 18 inci ”îmbrăcate” în anvelope Michelin. Cea mai evidentă adiție este o aripă "delta"  inspirată de Brabham BT52 F1 a lui Murray din 1983. 

T.50 păstrează, de asemenea, ventilatorul specific lui T.50, dar rulează doar într-un singur mod "High Downforce", mai degrabă decât în cele șase moduri ale T.50.Forța de apăsare este estimată la 1.500 kg, fiind însă posibilă și o cifră mai însemnată, de 1.900 kg, car nu a fost însă pusă în aplicare, pentru a face mașina de performanță mai ușor controlabilă pe circuit.

La fel ca T.50, versiunea de circuit are un scaun central inspirat de McLaren-ul F1 proiectat de Murray, dar renunță la unul dintre scaunele pasagerului pentru a face loc unui extinctor și a unui tablou de distribuție. Clienții pot, de asemenea, să scoată scaunul pasagerului rămas pentru economii suplimentare de greutate.

Vor fi produse doar 25 de exemple, la un preț estimat la 3.6 milioane $ fiecare, iar producția va începe în ianuarie 2023. GMA va invita fiecare client pe o pistă de curse pentru a configura în mod unic performanțele. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x