Porsche completează gama Panamera facelift! Alte trei versiuni au fost dezvăluite
De Sergiu | 20 Octombrie, 2020
Panamera și-a primit mult așteptata actualizare în luna august, dar extinderea familiei continuă cu noi modele performante. Acum, încă două versiuni plug-in hybrid, Panamera Turbo S E-Hybrid și Panamera 4 E-Hybrid se alătură gamei împreună cu noul Panamera 4S facelift.
Modelul de top, Turbo S E-Hybrid ce devine cea mai puternică versiune electrificată din gamă fiind surclasată doar de EV-ul Taycan Turbo S, combină un propulsor V8 twin-turbo de 4.0 litri volum, ce dezvoltă 563 CP cu un motor electric de 134 CP, care este integrat în cutia de viteze PDK cu opt trepte. Un total de 689 CP și 870 Nm este dezvoltat de ansamblul propulsor. Panamera Sedan și Sport Turismo accelerează până la 100 km/h în doar 3.2 secunde, iar versiunea Executive este cu 0.1 secunde mai lentă. Viteza maximă e limitată la 315 km/h.
Situată mai jos pe treapta ierarhică, Panamera 4 E-Hybrid, vine cu un propulsor V6 twin-turbo de 2.9 litri volum combinat cu aceeași transmisie electrificată. Acest lucru oferă modelului o putere combinată de 461 CP ce permite mașinii să atingă 100 km/h în 4.4 secunde, iar viteza maximă este de 280 km/h.
Ambele variante folosesc bateria litiu-ion de 17.9 kWh. Panamera Turbo S E-Hybrid va avea o autonomie electrică de până la 50 km, în timp ce Panamera 4 E-Hybrid poate ajunge până la 56 km în sistemul WLTP EAER City.
Gama a mai fost actualizată și cu noua versiune non-hybrid Panamera 4S facelift, înzestrat cu un propulsor V6 twin-turbo de 2.9 litri volum ce dezvoltă 440 CP, atinge 0-100 km/h în 4.0 secunde dacă e echipată cu pachetul opțional Sport Chrono, iar viteza maximă e setată la 295 km/h.
Porsche va oferi Turbo noile modele în versiunile Sedan, Executive (cu ampatament extins) și Sport Turismo. Pentru noile modele, sunt disponibile trei seturi de jante special concepute de 20 sau 21 inch, la fel și două nuanțe exclusiviste: Cherry Metallic și Truffle Brown Metallic. La straja siguranței și confortului șoferului stau o serie de sisteme, cum ar fi Porsche Dynamic Chassis Control Sport,Porsche Torque Vectoring Plus, Power Steering Plus, precum și sistemele cu frâne carbo-ceramice Porsche Ceramic Composite Brake.
Versiunile pot fi comandate Germania, unde livrările vor începe în decembrie. Regatul Unit le vor primi ceva mai târziu, iar în SUA vor deveni disponibile la începutul lui 2021.