Premieră: S-a lansat noul IONIQ 5, primul model al brandului dedicat vehiculelor electrice de la Hyundai
De Sergiu | 23 Februarie, 2021
După ce au pregătit terenul pentru lansare, oferind o serie de detalii tehnice, dar și imagini teaser ale viitorului model electric, astăzi a fost lansat la nivel global noul Ioniq 5, primul model al brandului dedicat electricelor de la Hyundai Motor Company și una din cele mai anticipate premiere a constructorului din acest an.
La baza noului IONIQ 5 stă arhitectura dedicată electrice a celor de la Hyundai Motor Group, numită Electric-Global Modular Platform (E-GMP), modelul lăudându-se cu proporții specifice, măsurând 4.635 milimetri în lungime, 1.890 mm lățime și 1.605 mm înălțime, iar ampatamentul alungit al acestuia măsoară 3.000 milimetri ( mai mare decât la Palisade cu 100 milimetri).
Designul lui Ioniq 5 nu e tocmai o premieră, deoarece liniile modelului de serie au fost previzualizate fidel de conceptul Hyundai 45, prezentat la ediția din 2019 a Salonului Auto de la Frankfurt. Aspectul pătrățos al electromobilului amintește de modelele Hyundai din anii 80 și oferă soluții interesante clienților, de genul mânerelor portierelor ce se retrag în interiorul acestora, camerele video ce vin în locul oglinzilor retrovizoare în unele versiuni, dar și jantele dimensionate la 20 inci (cele mai mari montate vreodată pe un EV Hyundai), ce vin cu o formă aerodinamică specială, continuând tema Parametric Pixel.
Capota, de tip ”clamshell” (în traducere, scoică) minimizează distanța față de panourile adiacente pentru a oferi o aerodinamică optimă. În continuare, bara de protecție frontală vine într-o formă de V, în care sunt încorporate luminile LED dreptunghiulare, pixelizate, definite de semnături luminoase specifice pentru Ioniq 5, aspectul cărora este evocat și de stopuri.Clienții pot alege dintre nouă culori exterioare, inclusiv cinci culori inspirate de natură, exclusive modelului, iar interiorul vine în trei opțiuni de culoare.
Interiorul este definit de tema „Living Space”, ce permite mai multă libertate de mișcare în interiorul EV-ului, datorită podelei plane sub care sunt poziționate bateriile, dar și consolei centrale mobile ce poate glisa cu până la 140 mm.IONIQ 5 este, de asemenea, dotat cu scaune față reglabile electronic, care se înclină sub un unghi optim, fiind și cu 30% mai subțiri decât tradiționalele pentru a oferi ocupanților din spate mai mult spațiu util.
O multitudine de elemente - scaunele, căptușeala, garniturile, textila ce acoperă podeaua - utilizează materiale ecologice, din surse sustenabile, cum ar fi sticle PET reciclate, fire vegetale (bio PET) și fire de lână naturală, piele procesată în mod ecologic cu extracte pe bază de plante și vopsea bio cu extracte de plante. Două display-uri de 12 inci joacărolul de instrumentar de bord și ecran al sistemului multimedia. Se pune accent pe iluminarea exterioară, grație plafonului panoramic.
În configurație normală, volumul portbagajului măsoară 531 litri, iar la rabatarea banchetei spate se pot obține 1.591 de litri.
Clienții pot alege dintre două opțiuni de baterii, fie 58 kWh, fie 72.6 kWh, și două configurații de motoare electrice, fie numai cu un motor pe puntea spate spate, fie cu motoare față și spate. Topul gamei de motoare electrice include o opțiune cu tracțiune integrală (AWD) asociată cu bateria de 72.6 kWh, motorul producând o putere combinată de 306 CP și cuplu de 605 Nm. Această umplutură îi permite EV-ului o repriză 0-100 km/h în 5.2 secunde.
Aceeași baterie, însă de astă dată conectată la un singur motor electric oferă 218 CP și 350 Nm și atinge primul sutar în 7.4 secunde.
Bateria de 58 kWh în configurația cu două motoare electrice și tracțiune integrală oferă 235 CP și 605 Nm, pentru o dinamică 0-100 km/h în 6.5 secunde. În versiunea de bază, electromobilul dispune de un singur motor electric, alimentat de o baterie de 58 kWh, caz în care resursele sunt de 170 CP și 350 Nm, pentru un timp 0-100 km/h în 8.5 secunde.
Toate versiunile de echipare vin cu o viteză maximă de 185 km/h. Autonomia maximă potrivit normelor standardului WLTP măsoară 480 km. Pentru alimentarea bateriei de la 10 la 80% sunt necesare doar 18 minute, iar în cazul conectării la o stație de alimentare rapidă Vehicle-to-Load (V2L) sunt necesare doar 5 minute pentru atingerea unei autonomii de 100 km/h. Puterea de încărcare poate atinge și 350 kWh și 800 V.
Anul viitor, se așteaptă extinderea gamei IONIQ cu un nou model (IONIQ 6), iar ulterior și fratele mai mare IONIQ 7.