Renault Arkana se va comercializa în Europa în 2021. SUV-ul va fi oferit într-o gamă variată de motorizări hybrid
De Pavel | 23 Septembrie, 2020
Renault a publicat imagini cu noul model Arkana, destinat pieților de pe Bătrânul Continent. SUV-ul francez, care inițial a fost dezvoltat pentru piața din Rusia, va ajunge în Europa într-o versiune hybrid de 140 CP, două variante micro-hibrid și o versiune RS Line. Lansarea este programată pentru anul 2021.
Renault Arkana are o lungime de 4568 mm, o lățime de 2720 mm și o înălțime de 1571mm, ceea ce înseamnă că primește dimensiuni mai mari comparativ cu varianta pentru Rusia. O altă caracteristică diferită este și garda la sol, care este de 190 mm, mai mică cu 18 mm decât în cazul ediției pentru Rusia.
Arkana europeană va fi disponibilă în 7 culori de caroserie, printre care: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red, dar și Valencia Orange pentru versiunea RS Line. Opțional, clienții pot bifa un plafon negru, și una dintre cele trei variante de jante de 17 inch și 18 inch.
La capitolul interior, Renault Arkana oferă un instrumentar de bord digital proiectat printr-un display de 4.2 inch, 7 inch sau 10.2 inch, în funcție de versiunea aleasă. Tot aici, menționăm ecranul central disponibil în două versiuni: cu diagonală de 7 inch și poziționat orizontal sau cu diagonală de 9.3 inch și poziționat vertical.
Renault Arkana se va impune printr-o gamă variată de motorizări hybrid. Primul pe listă se regăsește un motor TCe pe benzină de 1.3 litri volum, care va fi disponibil inițial în varianta de 140 CP și 260 Nm și ulterior cu 160 CP, cuplat la o transmisie automată EDC cu dublu ambreiaj. Ambele versiuni sunt micro-hibride și funcționează prin intermediul unei baterii de 12V situată sub scaunul pasagerului, care îmbunătățește sistemul Start-Stop și permite regenerarea energiei la frânare.
La fel, existp și o versiune hybridă, numită Arkana E-Tech, care folosește un sistem de propulsie împrumutat de la Clio, alcătuit dintr-un benzinar de 1.6 litri volum și două motoare electrice, unde unul are rol de generator și primește numele HSG (High-Voltage Starter Generator).
În aceste condiții, SUV-ul pornește prin intermediul motorului electric principal, fără implicarea directă a motorului cu ardere internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor nocive. În plus, bateria se încarcă în momentele de frânare.
Renault Arkana va fi disponibil și în versiunea RS Line, care presupune o serie de elemente sport precum inserții de culoare roșie la bara de protecție, bagde-ul RS Line pe aripi și evacuare dublă. Opțional, barele de protecție sunt disponibile în culoarea caroseriei.
Pachetul de sisteme de asistență și siguranță pe noua Arkana includ: Highway & Traffic Jam Companion, Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking System, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning, Rear Cross Traffic și Easy Park Assist.
Versiunea europeană a lui Renault Arkana va fi produsă la uzina din Busan, Coreea de Sud.