Sfârșit de drum pentru Volkswagen e-Golf! După șapte ani de producție, modelul e istorie

De Sergiu   |  23 Decembrie, 2020

Distribuie :

Veste proastă pentru fanii Volkswagen e-Golf. După 7 ani de la începerea producției și 145.561 unități asamblate în cadrul a două fabrici, modelul intră în istorie. Astăzi, constructorul anunță că ultimul exemplar a părăsit linia de asamblare.

Produs pentru prima dată la uzina din Wolfsburg, e-Golf oferea inițial o autonomie de 189 km, puțin peste jumătate din distanța ce poate fi parcursă acum de un ID.3 în echiparea de bază. Iată un indicator verosimil ce ne permite să vedem cât de tare au evoluat automobilele electrice în ultimii ani. În 2017, datorită cererii crescânde a modelului, s-a luat decizia de a dubla capacitățile de producție, fiind dat startul asamblării și la uzina din Dresda.

Odată cu actualizarea survenită în 2016,  capacitatea bateriei a crescut de la 24.2 kWh la 35.8 kWh, ce permitea un surplus de autonomie de aproximativ 42 km. Motorul electric instalat dezvoltă 136 CP și accelerează electromobilul până la 100 km în 9.6 secunde, viteza maximă fiind de 150 km/h.Volkswagen a produs 95.160 unități pre-facelift și 50.401 exemplare actualizate. Aceste cifre fac din e-Golf unul din cele mai populare EV-uri pe piața europeană.

Acum însă, a venit vremea ca noul ID.3 să-i ia locul. Uzina din Dresda, ultima ce mai producea modelul, își închide porțile pentru trei săptămâni timp în care va avea loc o retehnologizare, iar în luna ianuarie aici se va începe asamblarea lui ID.3. Astfel, fabrica va deveni a doua, după cea din Zwickau, unde se va produce EV-ul pe platforma MEB. Din spusele constructorului, acesta a reușit să livreze peste 28.000 unități către clienții din Europa de la debutul comercial al modelului.

Centrul industrial de la Dresda și-a deschis porțile în 2001 și era locul unde era asamblat și modelul Phaeton, dar și Flying Spur de la Bentley, fiind numită ”Uzina Transparentă”. 

x
x
x
x