Volkswagen a prezentat noul Golf 8 GTI Clubsport. Hot hatch-ul oferă 300 CP și accelerare 0-100 km/h în mai puțin de 6 secunde
De Pavel | 14 Octombrie, 2020
Volkswagen a publicat primele imagini și detalii cu hot hatch-ul Gof GTI Clubsport. Acesta se prezintă cu bunătățiri de nivel estetic dar și performanțe la capitolul tehnic.
Noul Golf GTI Clubsport este echipat cu un motor TSI de 2.0 litiri volum care dezvoltă 300 CP și 400 Nm. Adaosul de 55 CP și 30 Nm, comparativ cu Golf GTI, este asigurat de o unitate de control modificată, un intercoolet mai mare și o turbosuflantă mai potentă. Resursele benzinarului vor fi gestionate exclusiv de o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte.
Potrivit reprezentanților producătorului din Wolfsburg, noul Golf GTI Clubsport este capabil de o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde, în timp ce viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.
Pentru a spori dinamica, inginerii germani au modificat sistemul Vehicle Dynamics Manager care acum controlează diferențialul VAQ și amortizoarele adaptive, în timp ce garda la sol este cu 15 mm comparativ cu cea a lui Golf GTI. La fel a fost îmbunătățit și sistemul de direcție.
Noul Golf GTI Clubsport propune cinci moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport, Individual și Special. Acesta din urmă a fost gândit special pentru o rulare pe circuitul de la Nurburgring.
"În modul Special, suspensia lui Golf GTI Clubsport nu este la fel de rigidă ca în modul Sport. Am ales această configurație pentru că circuitul de la Nurburgring are multe diferențe de nivel care se succed rapid, motiv pentru care aveam nevoie ca roțile să rămână și mai mult timp în contact cu asfaltul. În modul Special vei putea parcurge un tur pe Nurburgring mult mai rapid decât în modul Sport.
Totodată, în urma testelor interne, noul Golf GTI Clubsport este mai rapid cu 13 secunde pe Nurburgring comparativ cu varianta Golf GTI", a declarat Benjamin Leuchter, pilotul care în 2016 stabilea un nou record pe Nurburgring la volanul vechiului GTI Clubsport S.
La capitolul design, noul hot hatch va fi echipat cu un splitter nou, prize de aer mai mari, un difuzor spate modificat și un eleron generos. Acesta se va echipa cu jante de 18 inch, iar opțional clienții vor găsi în ofertă jantele de 19 inch care pot fi comandate și cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, pneurile folosite în testele Volkswagen pe Nurburgring.
La interior, clienții vor descoperi un volan sport și scaune îmbrăcate cu o tapițerie specială cu accente roșii.