Hyundai dezvăluie noul i20 N, versiunea ce vrea să se afirme în segmentul hot-hatch-urilor
De Sergiu | 21 Octombrie, 2020
Hyundai i20 N devine favoritul gamei primind mult anticipata versiune N ce împrumută aspecte importante de la modelul i20 WRC. Noul hot-hatch de clasă mică vine să concureze cu europenii Ford Fiesta ST și Volkswagen Polo GTI pe propriul teritoriu. Și nu vine doar cu pură amibiție, dar și cu dotări ce oferă performanțe impresionante.
Hatchback-ul de performanță dezvăluie modificări de aspect, primind o înfățișare mai dinamică și agresivă, primind o suită de nuanțe saturate, numite Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Phantom Black și Sleek Silver, elemente aerodinamice îmbunătățite, de genul spoilerului frontal, prizelor de aer redimensionate și un splitter vopsit în Tornado Red, nuanță găsită pe mai multe elemente ale mașinii ce alături de elementele pe negru lucios accentuează silueta recizelată a lui i20 N. Spatele primește terminații noi ale sistemului de evacuare și un nou difuzor. Jantele din aluminiu sunt dimensionate la 18 inch.
Interiorul întâmpină cu scaune sport speciale, volan,schimbător de viteze și pedale sport N ce completează senzația de dinamism, aspectul fiind rafinat prin prezența accesoriile vopsite în albastru. Panoul de bord se prezintă într-o formă unică, oferind o interfață cizelată pentru comoditatea șoferului.
Hyundai i20 N vine echipat cu un motor turbo de 1.6 litri volum ce dezvoltă 204 CP în diapazonul 5 - 6.000 rpm și 275 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. În cuplu cu acesta vine o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Echiparea, dar și masa de aproximativ 1.200 kg permite micuței să accelereze până la 100 km/h în 6.7 secunde, iar viteza maximă se odihnește în jurul valorii de 230 km/h. Sistemul N Grin Control System vine cu cinci moduri de rulare specifice: Normal, Eco, Sport, N și N Custom.
Hyundai mai oferă sistemul Launch Control, un diferențial cu alunecare limitată, și se zvonește că coreeni ar putea echipa modelul cu o transmisie automată dacă va exista cerere pe piață.
Completează pornirile dinamice ale hatch-ului și sistemul de asistență al șoferului, ce include printre altele Forward Collision Warning, Forward Collision Avoidance Assist, Lane Departure Warming, Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Limit Assist, Driver Attention Warning System including Leading Vehicle Departure Alert, High Beam Assist, o echipare mai mult decât generoasă ce îmbunătățește însemnat senzația la volan.
Fanii vor trebui să se mai înarmeze cu o doză de așteptare, fiind încă la câteva luni distanță de primele livrări, ce sunt preconizate pentru debutul lui 2021.