Versiunea de serie a hypercar-ului Hennessey Venom F5 a fost prezentată: 1.817 CP și viteză maximă de peste 500 km/h
De Sergiu | 16 Decembrie, 2020
Vedeta celor de la Hennessey, Venom F5, prima creație a companiei contruit de la zero, fără a împrumuta arhitectura altor modele a fost în sfârșit prezentată în versiunea de serie, la 3 ani de la dezvăluirea prototipului. Mașina, ce pretinde la numele de cea mai rapidă mașină din lume, este deci aproape gata să încerce cucerirea titlului, după controversatul test al celor de la SSC, cu modelul Tuatara.
Noua mașină reprezentativă a fost numit în cinstea uraganelor din clasa F5 pe scara Fujita, unul din cele mai dezlănțuite fenomene naturale de pe glob, unde viteza curenților de aer poate atinge chiar și 512 km/h, performanțe similare cu cele oferite de Venom. Cinci regimuri de rulare sunt disponibile: Sport, Track, Drag, Wet și cel mai extrem, sus-menționatul F5, în care hypercar-ul atinge viteza maximă.
Pe parcursul dezvoltării modelului, unele elemente nu s-au materializat în versiunea de serie. Este și cazul motorului, cea mai importantă componentă al întregului ansamblu. În locul motorului V8 de 7.4 litri volum ce dezvolta 1.600 CP și 1.762 Nm, în versiunea de serie și-a făcut loc un propulsor asamblat manual, unul de 6.6 litri volum, V8, mai performant decât precedentul ce oferă 1.842 CP și 1.617 Nm. Blocul motor este turnat din fontă, fiind echipat cu două turbocompresoare realizate din titan. Agregatul e conectat cu o cutie de viteze robotizată cu șapte rapoarte, un singur ambreiaj și acționare prin padele.
Cuplul este transmis către puntea spate prin intermediul unui diferențial cu alunecare limitată. Suspensia e dotată cu amortizoare Penske ce se adaptează la condițiile de drum. Frâne carbo-ceramice Brembo cu etriere prevăzute cu 6 pistonașe pe față și 4 pe spate, vor asigura frânarea fără compromisuri a modelului.
Hennessey Venom F5 parcurge repriza 0-100 km/h în doar 2.6 secunde, iar etapa 0-200 km/h necesită 4.7 secunde! Doar 8.4 secunde sunt necesare pentru atingerea cifrei de 300 km/h și 15.5 secunde pentru ca hypercar-ul să se deplaseze cu 400 km/h. Nu se știe cât se cere pentru depășirea pragului de 500 km/h, deoarece acestea trebuie încă demonstrate în practică. Testele de validare vor începe în februarie 2021.
Automobilul are o masă de doar 1.360 kg, dintre care motorul cântărește 280 kg, iar caroseria ultra-ușoară din fibră de carbon doar 86 kg. Jantele reduc și ele masa mașinii, fiind realizate din aluminiu și ”încălțate” în anvelope Michelin Pilor Cup Sport 2, dimensionate la 265/35 ZR19 pe față, și 345/30 ZR20 pe spate.
Este disponibil și un kit special ce oferă un splitter frontal special și un eleron redimensionat pe spate, toate dedicate creșterii forței de apăsare la viteze ridicate, care împreună cu alte adiții costă un total de 100.000 $. Coeficientul aerodinamic standard constituie doar 0.39. Portiere cu mecanism ”scissors” sunt integrate în caroserie.
Interiorul modelului oferă un aspect futurist. Cel mai evident element este volanul de curse al mașinii, realizat din fibră de carbon, fiind printre altele și multifuncțional, iar butoanele acestuia răspund de o serie de comenzi, inclusiv pentru acționarea ștergătoarelor și indicatoarelor de direcție. Forma acestuia e condiționată de practicabilitate, partea superioară a fost eliminată pentru a îmbunătăți vizibilitatea.
Parametrii generali mașinii sunt proiectați pe panoul de bord de 7 inci, complementar fiind disponibil și un altul, de 9 inci, ce răspunde de sistemul audio Alpine, cu GPS, compatibil cu Android Auto și AppleCar Play. Tapițeria e realizată din piele Muirhead provenită din Scoția.
Chiar dacă e numit convențional un model de serie, tirajul va constitui doar 24 exemplare. Le va lua trei ani să asambleze toate unitățile, pentru 2021 sunt prevăzute opt mașini produse. Fiecare unitate va putea fi utilizat în consecință și pe drumurile publice.
Dacă inițial era prevăzut un preț de 1.6 milioane $, acum pentru fiecare mașinăse vor cere 2.4 milioane $. Primele livrări vor începe în 2021. Fiecare client va trebui să parcurgă un curs de siguranță ce va dura o zi pentru a putea conduce mașina în regimul F5. Asamblarea va avea loc în localitatea Sealy, Texas.